Az európai telko piac vezető brandje nem teljes arculatváltáson, inkább csak finomításon esik át. Az arculati evolúció újabb lépcsőfokára lép, ahogy ez már korábban is előrevetíthető volt: a világmárkák brandfejlődési trendjeinek megfelelően a T logó is egyszerűsödik, és egyben erőteljesebbé válik.
Manapság nagyon fontossá vált, hogy a közösségi médiában miként tud működni egy logó, vagyis mennyire működik négyzetes formátumban. Az új Telekom-logó ennek 100%-ig megfelel.
A mostani négydigites logót egy kétdigites vátlja fel. Ezzel sokkal kompaktabb, erősebb embléma jön létre, amely jobban megfelel a kor követelményeinek.
Digitnek hívják a T betű melletti négyzeteket.
A digiteknek hosszú története van a Telekom-logó evolúciójában. Már az 1994-es első változatban is jelen voltak, igaz, akkor még a Telekom betűi közötti betűközökben voltak elhelyezve. Az elmúlt majdnem 30 év során pedig eljutott a logó megjelenése oda, hogy csak egy T betű és két digit maradt.
A digitek számának csökkenése mellett a T betű részletei is változnak: megtartva a főbb jegyeket mint például talpas karakterisztikát, a finom módosítások egy erőteljesebb logót hoznak létre.
Az átlag szemlélő számára talán ezek fel sem tűnnek, de szakmai szempontból mégis érdemes ezeket a változtatásokat részletesebben megvizsgálni. A tipográfusok bevetették teljes arzenáljukat és pici, apró finomításokkal hangolták újra a T betű részleteit.
A fenti ábrán jól látjuk, hogy 7 ponton finomítottak a T betű részletein:
· Kiegyenesítették a T végződéseit,
· Egyenes lett a felső vonala a T-nek,
· A T kalapjának az íveit is optimalizálták, hogy ne “lógjon”,
· A belső tereket optimalizálták,
· A talpakat megerősítették.
Akár a négydigites, akár a kétdigites logóra gondolunk, már egy erős jelről beszélünk. Ennek része a magenta szín is, amely meghatározó vizuális eleme a Telekom brandnek. Annyira erős elem, hogy a szín elnevezése is a brandarchitektúra részévé vált, hiszen számos szolgáltatás nevében megjelenik a Magenta szó.
Ez a frissítés nem a bulvársajtó számára látványos, hanem a brand számára hasznos. Az egyszerűsödés folyamata a fent említettek mellett még azért is érthető, mert egyre kevesebb eszközre van szüksége a Telekomnak, hogy felismerhető legyen. Valószínűsíthető, hogy néhány év múlva a maradék két digitől is megválnak és csak egy magenta színű T betű marad, amely világszerte felismerhető lesz és mindenki tudni fogja, hogy az egyik telekommunikációs céget jelenti.