Ajánlatkéréshez ugrás

Új Telekom arculat és logó

2022 tavaszától új arculattal jelentkezik a globálisan 17. legértékesebb brand, a Telekom. 

OLVASÁSI IDŐ
3 perc
KATEGÓRIA
grafika
MŰFAJ
elemzések

Az európai telko piac vezető brandje nem teljes arculatváltáson, inkább csak finomításon esik át. Az arculati evolúció újabb lépcsőfokára lép, ahogy ez már korábban is előrevetíthető volt: a világmárkák brandfejlődési trendjeinek megfelelően a T logó is egyszerűsödik, és egyben erőteljesebbé válik.

Manapság nagyon fontossá vált, hogy a közösségi médiában miként tud működni egy logó, vagyis mennyire működik négyzetes formátumban. Az új Telekom-logó ennek 100%-ig megfelel.

Négyből két digit

A mostani négydigites logót egy kétdigites vátlja fel. Ezzel sokkal kompaktabb, erősebb embléma jön létre, amely jobban megfelel a kor követelményeinek.

Digitnek hívják a T betű melletti négyzeteket.

A digiteknek hosszú története van a Telekom-logó evolúciójában. Már az 1994-es első változatban is jelen voltak, igaz, akkor még a Telekom betűi közötti betűközökben voltak elhelyezve. Az elmúlt majdnem 30 év során pedig eljutott a logó megjelenése oda, hogy csak egy T betű és két digit maradt.

Erőteljesebb megjelenés

A digitek számának csökkenése mellett a T betű részletei is változnak: megtartva a főbb jegyeket mint például talpas karakterisztikát, a finom módosítások egy erőteljesebb logót hoznak létre.

Az átlag szemlélő számára talán ezek fel sem tűnnek, de szakmai szempontból mégis érdemes ezeket a változtatásokat részletesebben megvizsgálni. A tipográfusok bevetették teljes arzenáljukat és pici, apró finomításokkal hangolták újra a T betű részleteit.

A fenti ábrán jól látjuk, hogy 7 ponton finomítottak a T betű részletein:

· Kiegyenesítették a T végződéseit,

· Egyenes lett a felső vonala a T-nek,

· A T kalapjának az íveit is optimalizálták, hogy ne “lógjon”,

· A belső tereket optimalizálták,

· A talpakat megerősítették.

Összefoglalva

Akár a négydigites, akár a kétdigites logóra gondolunk, már egy erős jelről beszélünk. Ennek része a magenta szín is, amely meghatározó vizuális eleme a Telekom brandnek. Annyira erős elem, hogy a szín elnevezése is a brandarchitektúra részévé vált, hiszen számos szolgáltatás nevében megjelenik a Magenta szó.

Ez a frissítés nem a bulvársajtó számára látványos, hanem a brand számára hasznos. Az egyszerűsödés folyamata a fent említettek mellett még azért is érthető, mert egyre kevesebb eszközre van szüksége a Telekomnak, hogy felismerhető legyen. Valószínűsíthető, hogy néhány év múlva a maradék két digitől is megválnak és csak egy magenta színű T betű marad, amely világszerte felismerhető lesz és mindenki tudni fogja, hogy az egyik telekommunikációs céget jelenti.


No items found.

További írásaink